‘Ik ben geweldig’: Een marketingstrategie van Tommy Hilfiger

Toen het kledingmerk Tommy Hilfiger zichzelf op de kaart wilde zetten, hadden de marketeers van het bedrijf een methode om reclame te maken. Ze hebben namelijk zichzelf vergeleken met de destijds grote kledingmerken, namelijk Ralph Lauren, Perry Ellis en Calvin Klein. De slagzin van deze reclame was ‘De 4 geweldige Amerikaanse ontwerpers voor mannen zijn: R – L – P – E – C – K – T – H—‘. Dat zijn de initialen van bovengenoemde designers, met daarbij Tommy Hilfiger zelf. Slimme techniek, toch?

De persoon Tommy Hilfiger

Tommy Hilfiger is dus een modeontwerper die na het falen van zijn kledingwinkel naar New York is vertrokken om een carrière als modeontwerper te gaan beginnen. Dit lukte door eerst voor een andere modeontwerper te gaan werken. In 1984 verscheen de eerste mannencollectie van Hilfiger. Tot op de dag van vandaag is de collectie van Tommy Hilfiger een gewaardeerd onderdeel van de modewereld.

De Tommy Hilfiger polo

Ook Tommy Hilfiger heeft de polo in zijn collectie: de Tommy Hilfiger polo. Deze polo heeft de kenmerkende elementen zoals elke polo ze heeft: Een opstaand kraagje, een aantal knoopjes op de borst en korte mouwen. De polo behoort tot de basiscollectie van het kledingmerk Hilfiger en is dus te verkrijgen in verschillende kleuren. De polo is te verkrijgen voor mannen, vrouwen en kinderen. Ook polo’s met lange mouwen, of zonder kraagje, zijn nieuwe ontwerpen binnen de polowereld.

Tommy’s succes

Met onder andere de polo heeft Tommy Hilfiger een groot succes van het bedrijf gemaakt. Sinds de begintijd van het bedrijf maakt het elk jaar veel winst. Daarnaast is het een merk dat naam heeft gemaakt in de modewereld. Vrijwel iedereen kent Tommy Hilfiger als kledingmerk met hun logo en de kleding die ze maken. Er zijn ongeveer 1400 winkels van Tommy Hilfiger over de hele wereld.